Testimonials: een win-winsituatie

Testimonials: een win-winsituatie

Uiteraard ben jij altijd op zoek naar de laatste linkbuilding methoden om de rankings van je website naar een hoger niveau te tillen. Linkbuilden is echter niet altijd gemakkelijk, want ook de concurrentie zit in de tussentijd niet stil. Wekelijks verklappen wij je daarom een nieuwe techniek om succes te boeken met nieuwe backlinks. Deze week gaat het om testimonials.

Linkbuilding strategie in een competitieve branche

De meest gebruikte technieken zijn inmiddels zo bekend, dat vrijwel iedere serieuze webmaster ze toepast. Denk hierbij bijvoorbeeld aan zaken zoals het plaatsen van reacties met link onder blogartikelen of het schrijven van een gastartikel voor een andere website. Ben je actief in een competitieve branche?

Dan is de kans groot dat jouw concurrenten exact dezelfde strategieën hanteren. Wil je jezelf onderscheiden van de concurrentie en onontgonnen backlinks aanboren, zul je dus creatief moeten zijn. Je zult een manier moeten vinden om backlinks te genereren, die jouw concurrenten nog niet hebben ontdekt.

Testimonials zijn social proof

Een relatief onbekende linkbuilding strategie is het schrijven van testimonials. Testimonials vormen namelijk social proof en elk bedrijf wil succesverhalen van tevreden klanten dan ook op de website vermelden. Dit is voor jou een uitgelezen kans om een backlink van hoge kwaliteit te scoren vanaf een website met een zeer hoge autoriteit.

Maak jij naar volle tevredenheid gebruik van een bepaalde dienst of product? Dan kun je het bedrijf in kwestie jouw positieve testimonial toesturen. Vermeld hier duidelijk bij dat ze deze op hun homepage of een aparte testimonial pagina mogen plaatsen. Hierdoor is de kans groter dat de webmaster een actie onderneemt waar je ook daadwerkelijk iets aan hebt.

De kracht van testimonials voor linkbuilding

De kracht van testimonials voor linkbuilding

Scoor backlinks van zeer hoge kwaliteit

Natuurlijk wil het bedrijf dat jouw testimonial plaatst, bewijzen dat het geen fictieve review betreft en dat jij echt bestaat. Zonder hierom te vragen, plaatst de webmaster daarom vaak een link naar je website onder de testimonial. Zo kan jij met relatief weinig moeite een backlink scoren van zeer hoge kwaliteit.

Gaat het om een product of dienst van een gerenommeerd merk? Dan is de kans groot dat de website van het bedrijf een hoge autoriteit heeft in de ogen van Google. Een backlink vanaf een dergelijke site is vanuit linkbuilding perspectief goud waard en helpt jouw pagina’s met content om hoger te ranken in Google.

De strategie kan zelfs zo effectief zijn, dat het wellicht de moeite waard is om een product speciaal hiervoor aan te schaffen. Breng eerst in kaart welke dienst of product je goed zou kunnen gebruiken en onderzoek vervolgens welke websites met een hoge autoriteit in de branche actief zijn. Stuur hierna je testimonial op, maar zorg er natuurlijk wel voor dat deze waarheidsgetrouw is. Succes!